A Keresd magad degeszre online csapatépítő rendszer kitalálói Elek Tamás és Rácz Levente minden KMD tagnak készített bannereket és mintaleveleket. Melyiket hogyan használjuk, hogy a leghatékonyabbak legyünk?
Sok KMD tag küldözgeti szó szerint ugyanazokat a leveleket, amelyeket megkapott a KMD webirodában. Vajon mennyire jó stratégia ez? Én azt gyanítom, nem túlságosan jó. Egy megkeresés ugyanis akkor jó, ha személyre szóló. Attól függően, milyen kapcsolatban vagyunk az illetővel, más és más módon kell megfogalmazni ugyanazt. Ha Józsi bá'-nak írunk, aki oda van ahorgászatért, és tudjuk róla, régóta szeretne egy új, nagyon drága horgászbotot, célszerű lehet játékosan erre hivatkoznunk a levelünkben. Megint mást kell írni a szomszéd srácnak, aki egyetemre jár, és főleg hétvégi bulikra költi a diákmunával keresett zsebpénzét. Talán ebből a két rövid példából is látható mire gondolok: személyre szabott megkereséseket írjunk, a webirodában található minta emaileket tényleg tekintsük csak mintáknak.
Ha így cselekszünk, sokkal nagyobb hatékonysággal hirdethetjük weboldalunkat. Másik előny, hogy a több száz, több ezer hasonló szövegezésű hirdetés nem oltja ki egymást, ez pedig mindannyiunknak az érdeke. Ha ugyanazokba a szövegekbe ütköznek az emberek a neten, egy idő után spamelésnek minősítik magukban, ami az egész rendszerre vethet rossz fényt.
Ehhez hasonlóan, ha írunk személyes levelet, ne egyszerre több száz embernek küldjük el megkeresésünket. Az emberek sokkal hajlamosabbak megnézni azt, amit nekik küldünk személyesen. Sokszor el sem olvassák az olyan emaileket, ahol látják, hogy 50-100 ember lett belegyömöszölve a címzettlistába.
Lehet több idő, mégis hosszabb távon sokkal kifizetődőbb a regisztráltak magasabb számában.